Indruk van mijn baan.
Door mij gemaakte foto's met een digitale camera tijdens de opbouw
van mijn nieuwe baan in EDE vanaf december 1998.
In de hoek is een viaduct waar een Faller bus onderdoor rijd,
achter de spoordijk in de woonwijk is een draailus aangebracht met
bushalte zodat de passagiers van en naar het station vervoerd kunnen
worden. Let eens op wat een aantal simpele bomen het park kunnen
verfraaien.
Het oude dorp in aanbouw, daar ik nog niet veel ervaring heb met het
bouwen van landschappen heb ik de meeste materialen op de bekende
hobbybeurzen aangeschaft, hetgeen een aanzienlijke besparing betekende,
het stadhuis van Gennep op de foto met het kleine torentje, heeft
toen het 36 jaar geleden op de markt kwam 80 gulden gekost nu echter
19 gulden. Als bijzonderheid is te melden dat ik in dat stadhuis 48
jaar geleden ben getrouwd.
Midden voor het raam is een uitneembaar stuk van 120 cm met een
rivier, de oude spoorlijn loopt over een brug van gebogen
segmenten met rechte landhoofden, aan de buitenkant is een 2e
baan aangelegd, voor deze bruggen zijn moderne betonliggers gebruikt,
(zelfbouw van MBF plaat) zodat er ook en eigentijds hoge snelheid
project is te realiseren.
Het grote station met opstelsporen in aanbouw, als de aanleg klaar
is wordt alles in een grijze grondverf gezet omdat MBF plaat niet
geheel watervast is, zodat daarna met b.v. waterige middelen verder
kan worden gewerkt, lijmen dient wel voor het schilderen te gebeuren,
daar de hechting dan beter is.
Na het aanbrengen van historische portalen (een getrouwe copy van
de portalen op de lijn Hilversum Utrecht), wist u dat deze portalen
op de rijksmonumentenlijst staan. De gele streep op de voorgrond is
plakband welke over de rand van een strook doorzicht kunststof is
geplakt, zodat je niet per ongeluk de zaak stuk stoot.
De franse TGV op demonstratie bezoek passeerd het oude dorp.
De loswal in aanbouw langs het kanaal en bij het industrieterrein,
let op de verkeersweg eenrichtings verkeer over een beweegbare draaibrug,
welke het kanaal en het spoor overspant, dus voor de trein passage moet
de brug ook worden geopend.
In aanleg het industrie gebied met bascule verkeersbrug en een
verticaal omhoog te duwen brug in spoorbaan.
Luchtspoor bij het industrie terrein met het kantoor van de olie
maatschappij.
Het luchtspoor in aanbouw, de tafel van 8 mm MBF plaat en als
ondergrond van de rails op helling 4 mm MBF plaat, de sparing voor
de spoorbruggen welke met een vijzel omhoog gaan is hier duidelijk
te zien.
Inmiddels zijn we een paar jaar verder en is de baan digitaal
bestuurbaar (zie hiertoe elders op deze site) aan de verdere
opbouw wordt nog steeds gewerkt.